Spillebranchen med fælles budskab i reklame

Spillebranchen, som er en sammenslutning af spiludbydere med dansk licens, er kommet på charmeoffensiv. Efter en længere periode med kritik fra diverse politikere og center for ludomani, har de lanceret en reklame som sætter fokus på den positive historie.
 
spillebranchen-reklame.jpg

Line Baun Danielsen i hovedrollen

I øjeblikket kører der en reklame på de danske TV-kanaler, der har Line Baun Danielsen i hovedrollen. Her fortæller hun om det danske licens system, og hvad man skal se efter som spiller.

Læs ogsåFå 10 spins og 50 kr. uden indbetaling hos Nordicbet Casino

Reklamen starter med at Line Baun Danielsen kommer gående og fortæller om det danske licenssystem, som blev reguleret tilbage i 2012.
 
Hun fortæller at de danske spilleselskaber går ind for ansvarligt spil. Det gør de bl.a. ved at have en dansk licens og overholde alle de regler der medfølger. 
 
Det indebærer f.eks. at spillerne skal bruge NemID og kan sætte en indbetalingsgrænse, så de ikke kan spille for mere end de har besluttet på forhånd. 
 
Hun fortæller desuden at spil skal være sjovt, men at der desværre er nogle som kan blive afhængige. Derfor er det også godt, at spilleudbydere med dansk licens er tilmeldt det fælles register som hedder ROFUS.
 
Hvis en spiller udvikler ludomani kan det blive registreret i ROFUS. Så bliver vedkommende automatisk udelukket fra at spille hos alle udbydere med dansk licens.
 
Hun opfordrer herefter alle spillere til at kigge efter de vigtige mærkeordning hos spiludbyderne, som sikrer sikkert og ansvarligt spil. 
 
maerkeordning-for -spil.jpg
 

Sikkert og ansvarligt spil

Budskabet i reklamen er altså at branchen i fællesskab tager ansvar, ved at være en del af det regulerede marked i Danmark. En dansk licens er lig med sikkert og ansvarligt spil.
 
Til sidst i reklamen kommer der et billede med logo fra de selskaber, der har været med til at betale for reklamen. Det er bl.a. Mr Green, LeoVegas, Unibet, bet365 og Nordicbet.
RoyalCasino